TIP FAKÜLTESİ

BİRİM İÇ DEĞERLENDİRME RAPORU

 

YOZGAT BOZOK ÜNİVERSİTESİ

TIP FAKÜLTESİ FAKÜLTESİ

 

BİRİM İÇ DEĞERLENDİRME RAPORU

 

 

01 OCAK-31 ARALIK 2024

İçindekiler

ÖZET. 3

BİRİM HAKKINDAKİ BİLGİLER.. 3

İLETİŞİM BİLGİLERİ. 3

TARİHSEL GELİŞİMİ. 3

MİSYONU, VİZYONU, DEĞERLERİ VE HEDEFLERİ. 4

Misyonumuz. 4

Vizyonumuz. 4

Değerlerimiz. 4

A. LİDERLİK, YÖNETİŞİM ve KALİTE.. 4

A.1. Liderlik ve Kalite. 4

A.1.1. Yönetişim modeli ve idari yapı 4

A.1.2. Liderlik. 5

A.1.3. Birimsal dönüşüm kapasitesi 5

A.1.4. İç kalite güvencesi mekanizmaları 6

A.1.5. Kamuoyunu bilgilendirme ve hesap verebilirlik. 6

A.2.  Misyon ve Stratejik Amaçlar 6

A.2.1. Misyon, vizyon ve politikalar 6

A.2.2. Stratejik amaç ve hedefler 6

A.2.3. Performans yönetimi 7

A.3. Yönetim Sistemleri 7

A.3.1. Bilgi yönetim sistemi 7

A.3.2. İnsan kaynakları yönetimi 7

A.3.3. Finansal yönetim.. 7

A.3.4. Süreç yönetimi 7

A.4. Paydaş Katılımı 8

A.4.1. İç ve dış paydaş katılımı 8

A.4.2. Öğrenci geri bildirimleri 8

A.4.3. Mezun ilişkileri yönetimi 8

A.5. Uluslararasılaşma. 8

A.5.1. Uluslararasılaşma süreçlerinin yönetimi 8

A.5.2. Uluslararasılaşma kaynakları 8

A.5.3. Uluslararasılaşma performansı 9

B. EĞİTİM VE ÖĞRETİM... 9

B.1. Program Tasarımı, Değerlendirmesi ve Güncellenmes. 9

B.1.1. Programların Tasarımı ve Onayı 9

B.1.2. Programın Ders Dağılım Dengesi 9

B.1.3. Ders Kazanımlarının Program Çıktılarıyla Uyumu. 9

B.1.4. Öğrenci İş Yüküne Dayalı Ders Tasarımı 9

B.1.5. Programların İzlenmesi ve Güncellenmesi 10

B.1.6. Eğitim ve Öğretim Süreçlerinin Yönetimi 10

B.2. Programların Yürütülmesi 10

B.2.1. Öğretim Yöntem ve Teknikleri 10

B.2.2. Ölçme ve Değerlendirme. 10

B.2.3. Öğrenci Kabulü, Önceki Öğrenmenin Tanınması ve Kredilendirilmesi 10

B.2.4. Yeterliliklerin Sertifikalandırılması ve Diploma. 11

B.3. Öğrenme Kaynakları ve Akademik Destek Hizmetleri 11

B.3.1. Öğrenme Ortam ve Kaynakları 11

B.3.2. Akademik Destek Hizmetleri 11

B.3.3. Tesis ve Altyapılar 11

B.3.4. Dezavantajlı Gruplar 12

B.3.5. Sosyal, Kültürel, Sportif Faaliyetler 12

B.4. Öğretim Kadrosu. 12

B.4.1. Atama, Yükseltme ve Görevlendirme Kriterleri 12

B.4.2. Öğretim Yetkinlikleri ve Gelişimi 12

B.4.3. Eğitim Faaliyetlerine Yönelik Teşvik ve Ödüllendirme. 12

C. ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME.. 13

C.1. Araştırma Süreçlerinin Yönetimi ve Araştırma Kaynakları 13

C.1.1. Araştırma Süreçlerinin Yönetimi 13

C.1.2. İç ve Dış Kaynaklar 13

C.1.3. Doktora Programları ve Doktora Sonrası İmkanlar 13

C.2. Araştırma Yetkinliği, İş Birlikleri ve Destekler 14

C.2.1. Araştırma Yetkinlikleri ve Gelişimi 14

C.2.2. Ulusal ve Uluslararası Ortak Programlar ve Ortak Araştırma Birimleri 14

C.3. Araştırma Performansı 14

C.3.1. Araştırma Performansının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi 14

C.3.2. Öğretim Elemanı/Araştırmacı Performansının Değerlendirilmesi 14

D. TOPLUMSAL KATKI. 14

D.1. Toplumsal Katkı Süreçlerinin Yönetimi ve Toplumsal Katkı Kaynakları 14

D.1.1. Toplumsal Katkı Süreçlerinin Yönetimi 14

D.1.2. Kaynaklar 15

D.2. Toplumsal Katkı Performansı 15

D.2.1.Toplumsal Katkı Performansının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi 15

SONUÇ VE DEĞERLENDİRME.. 16

A. Liderlik, Yönetim ve Kalite. 16

B. Eğitim ve Öğretim.. 16

C. Araştırma ve Geliştirme. 16

D-Toplumsal Katkı 17

 

 

ÖZET

Yozgat Bozok Üniversitesi Tıp Fakültesi’ne ait olan bu birim içi değerlendirme raporu ile fakültenin son bir yıl içerisinde gerçekleştirmiş olduğu faaliyetlerin, kanıtlarıyla beraber sunulması amaçlanmıştır. Fakültemiz hazırlamış olduğu Birim İçi Değerlendirme Raporu (BİDR) ile Kalite Güvence Sistemi, Eğitim-Öğretim, Araştırma-Geliştirme, Toplumsal Katkı ve Yönetim süreçlerini izlemekte ve değerlendirmekte olup YÖKAK KİDR Sürüm 3,0’dan uyarlanarak hazırlanmıştır. Hazırlanan bu rapor, birimimizin güçlü ve gelişmeye açık yönlerinin tanınması ve iyileştirme süreçlerine katkı sağlaması açısından büyük önem taşımaktadır. Birimimizin öz değerlendirme çalışmalarının en önemli çıktısı niteliğinde olan raporumuz olgunluk düzeyi yüksek bir BİDR özelliğine ulaşabilme konusunda bir sonraki yıl içerisinde yapılacak olan iç kalite güvencesi sistemi ve iç değerlendirme çalışmalarının etkin ve verimli gerçekleştirilmesine kılavuzluk etmesi açısından kaynak oluşturacaktır. Raporun hazırlık sürecinde; üniversitemizin 2018 yılında kurmuş olduğu TSE EN ISO 9001:2015 Kurumsal Kalite Yönetim Sistemi (KYS) süreçlerinden faydalanarak katılımcılığın ve kapsayıcılığın geniş tutulmasına, paydaşlarla iletişim ve işbirliğine, öz değerlendirme çalışmalarına, kalite kültürünün yaygınlaştırılmasına önem verilmiştir ve sunulan kanıtlarla veriler desteklenmiştir.

BİRİM HAKKINDAKİ BİLGİLER

İLETİŞİM BİLGİLERİ

TARİHSEL GELİŞİMİ

Yozgat Bozok Üniversitesi, 1 Mart 2006 tarih ve 5467 sayılı yasa ile Yozgat'ta kurulmuş devlet üniversitesidir. Yozgat Bozok Üniversitesi’nin merkez kampüsü Atatürk Yolu 7.  Km’de bulunan Erdoğan Akdağ kampüsüdür. Fakültemiz, Ülkemize ve Yozgat halkına iyi hizmet verebilecek evrensel ölçülere uygun, mezuniyet öncesi ve sonrası eğitim veren, çağdaş pratisyen ve uzman hekimler yetiştiren, yerel ve ulusal ölçekte toplumun sağlık problemlerine yönelik koruyucu ve tedavi edici hizmetler sunan, deneysel ve klinik bilimsel araştırmalarda ulusal ve uluslararası düzeyde başarı sağlamış bir Tıp Fakültesi olmak amacıyla 2007 yılında kurulmuştur. Bünyesinde bölüm ve anabilim dallarının kurulması 23/08/2007 tarihli Yükseköğretim Genel Kurul toplantısında incelenmiş ve 2547 sayılı kanunun 2880 Sayılı kanun ile değişik 7/d-2 maddesi ile 2809 sayılı kanunun 3. maddesi uyarınca uygun görülmüştür.

MİSYONU, VİZYONU, DEĞERLERİ VE HEDEFLERİ

Misyonumuz

Ülkenin sağlık sorunlarına karşı duyarlı ve bunlara çözüm üretebilen; etik değerleri yüksek, bilimsel ve teknolojik yenilikleri takip edebilen, insancıl, toplumun ve fertlerin sağlığını korumak ve hastalıklarını iyileştirmek için gerekli bilgi ve yetkinliğe sahip nitelikli hekimler yetiştirmek, yaptığı uluslararası nitelikte araştırma ve projelerle topluma ve evrensel bilgi birikimine katkı sağlamak, toplumu daha sağlıklı kılabilmek için üretilecek sağlık politikalarında söz sahibi olmaktır.

Vizyonumuz

Çağdaş bilimsel veriler eşliğinde verdiği eğitim ve sağlık hizmetleriyle model oluşturan, yapacağı bilimsel araştırmalar ve üreteceği teknoloji ile sağlık politikalarına yön veren,  yenilikçi bir kurumsal kimlik ile ulusal ve uluslararası saygınlığa sahip marka bir Tıp Fakültesi olmaktır.

Değerlerimiz

Yozgat Bozok Üniversitesi Tıp Fakültesi; bilimselliğe öncelik veren, bilimsel akademik  özgürlüğe, eleştirel düşünce yapısına ve mesleki etik değerlere önem veren; evrensel  değerlere dikkat eden; çeşitliliğe saygı duyan; ekip çalışması ruhuyla hareket eden;  hakkaniyete ve liyakate önem veren; sahip olduğu bilgi ve değerleri paylaşan; dil, din,  cinsiyet, ırk ayrımcılığı yapmadan hizmet sunan; sosyal sorumluluğunun bilincinde olan;  insana, doğa ve çevreye, hasta ve hekim haklarına saygılı olan, güvenilir, şeffaf, tutarlı, adil,  yenilikçi, girişimci, üretken ve ülke yararını gözeterek yaptığı işi daha iyi yapabilmek için  değişimi zorlayan dinamik bir fakülte olarak temel ilkelere uygun hareket eder.

Yozgat Bozok Üniversitesi Tıp Fakültesi, plan yapar, hedeflerini belirler, öngörülerde bulunur ve sonuç odaklı çalışır. Yozgat Bozok Üniversitesi Tıp Fakültesi, toplumun, bireylerin ve tüm paydaşların değerlerine saygılı ve duyarlıdır. Ayrıca birey hak ve özgürlüklerinin Yozgat Bozok Üniversitesi Tıp Fakültesi’nin görev alanında genişlemesi için çaba gösterir.

 

A. LİDERLİK, YÖNETİŞİM ve KALİTE

A.1. Liderlik ve Kalite

Fakültemiz, birimsel dönüşümü sağlayacak yönetişim modelinin oluşturulduğu, liderlik yaklaşımlarını uygulayan, iç kalite güvence mekanizmalarının kullanıldığı ve kalite güvence kültürünün benimsendiği bir yönetim sistemine sahiptir.

A.1.1. Yönetişim modeli ve idari yapı

Fakültemizin yönetim ve idari birimlerinin yapısı, ilgili mevzuatlar çerçevesinde ve kurumsal yaklaşımla belirlenmiştir. Bu doğrultuda Fakülte yönetimini oluşturan Dekan, Dekan Yardımcıları, Fakülte Kurulu, Fakülte Yönetim Kurulu atamaları, 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanununun ilgili maddelerinde belirtilen usullere göre yapılmaktadır. Fakültemiz web sayfasında akademik ve idari yapılanma ile bağlı olma ilişkileri, organizasyon şeması, görev tanımları, iş akış süreçleri bulunmakta olup güncel şekilde yayımlanmaktadır. Fakültemizin kurul ve komisyonlarına mümkün olduğunca farklı anabilim dallarından öğretim üyelerinin ve öğrenci temsilcilerinin katılımı sağlanmakta ve faaliyetlerin komisyon usul ve esaslarına göre yürütülmesi sağlanmaktadır.

Fakültemizin 31/01/2023 tarihinde dekanlık makamında görev değişikliği yapılmış olup yeni dekan ve dekan yardımcılarının ataması olmuştur. Bu tarih itibariyle yönetim kısmı, kurullar, komisyonlar ve idari yapılanmada olan güncellemeler fakültemiz web sayfasında ilan edilmiştir. Yönetim modeli ve idari yapı sürecinde gerekli uygulama faaliyetleri oluşturulan iş akış şemalarıyla yürütülmekte olup gerektiğinde iyileştirme ve güncellemeler yapılmaktadır. Elektronik Bilgi Yönetim Sistemi (EBYS) iş akış şemalarında belirtilen aşamalarda yazışma süreçlerinin uygulanması ve izlenmesinde kullanılmaktadır. Fakültemizin yönetim ve organizasyonel yapılanmasına ilişkin tüm süreçlerinde gerekli izlemeler ve iyileştirilmeler yapılmakta olup tüm birim faaliyetlerimiz misyon, vizyon ve stratejik amaçlarımıza yönelik olarak sürdürülmektedir. Dekanımızın başkanlığında fakülte kurulu eğitim ile ilgili gündem oluştuğunda, Fakülte Yönetim Kurulu ise her hafta belirli gün ve saat itibarıyla düzenli olarak toplanmakta, gündem ve kararlar kayıt altına alınmaktadır.

(4).A.1.1.23 Kanıt_Dosyası

A.1.2. Liderlik

Fakülte üst yönetim olarak (Dekan, Dekan Yardımcıları, Fakülte Sekreteri) kalite süreçlerini benimsemiş, aktif rol üstlenen, katılımcı ve motivasyonu destekleyen anlayışla kalite çalışmalarına liderlik yapmaktadır. Fakülte dekan yardımcısı üniversite kalite komisyonunda da görev üstlendiği için kalite ve süreçler konusunda deneyimli ve yönlendirici rol üstlenmekte ve aktif çalışmaktadır. Yönetim akademik ve idari birimler ile uyum içinde çalışmaktadır. Yazılı iletişimde Elektronik bilgi sistemi kullanılmakta olup gerektiğinde yüz yüze görüşerek fakülte faaliyetlerinin devamı sağlanmaktadır. Dekanımız düzenli olarak fakülte kurulu ve fakülte yönetim kuruluna başkanlık ederek sorumluluk bilinci içinde aktif rol almaktadır. Dekanımız ve eğitimden sorumlu Dekan Yardımcımızın öğrencilerimizle hızlı, etkin ve samimi iletişimleri, kurumsal motivasyon ve aidiyet duygusu açısından önem taşımaktadır. Ayrıca dekanlıkça öğrenci kulüpleri ve faaliyetleri bizzat teşvik edilmektedir.

(4).A.1.2.8. Kanıt_Dosyası

A.1.3. Birimsal dönüşüm kapasitesi

2022-2026 yıllarını kapsayan stratejik plan kapsamında kapsamlı bir durum analizi yapılmış, farklılaşma stratejisi belirlenmiştir. Durum analizi kapsamında tarihsel bağlamda; uygulanmakta olan stratejik plan değerlendirilmiş, mevzuat analizi yapılmış, Yozgat Bozok Üniversitesinin genel politikasına uygun ve onun planlama bütünlüğünü bozmayacak şekilde Fakültemizin kendisine has misyon, vizyon, değerler, paydaşlar analizi, güçlü-zayıf yönleri, fırsatlar ve tehditlere ait analizleri yapılmıştır. Yükseköğretim ekosistemi içerisindeki değişimleri, küresel eğilimleri, ulusal hedefleri ve paydaş beklentilerini dikkate alarak; geleceğe uyum için amaç, misyon ve hedefler doğrultusunda fakültemizi dönüştürmek üzere değişim yönetimi, kıyaslama, yenilik yönetimi gibi yaklaşımları kullanmakta ve kurumsal özgünlüğü geliştirmekteyiz.

(4).A.1.3.7.Kanıt_Dosyası

A.1.4. İç kalite güvencesi mekanizmaları

Üniversitemizde tüm birimleri ve süreçleri kapsayan bir iç kalite güvencesi organizasyonel yapılanması bulunmaktadır. İç kalite süreçlerini güvence altına alan TS EN ISO 9001:2015 standardı kapsamında tüm akademik ve idari birimlerde bütüncül bir Kalite Yönetim Sistemi (KYS) sertifikasyon süreci 2018 yılında tamamlanmıştır. 2023 yılında Yozgat Bozok Üniversitesi Akreditasyon ve Kalite Koordinatörlüğü birimince Bütünleşik Kalite Yönetim Sistemi programına geçişi sağlanarak, iç kalite güvencesi mekanizmaları tüm üniversite bünyesinde güvence altına alınmıştır. Bu kapsamda fakültemizde iç kalite güvencesi mekanizmaları ve tanımlı süreçler bütüncül bir kalite yönetimi anlayışı kapsamında sistematik olarak yürütülmektedir. Birim kalite komisyonu güncellenerek, kalite süreçlerine yönelik toplantılar yapılmış, paydaş görüşleri alınmış ve iyileştirme faaliyetlerine yönelik çalışmalar başlatılmıştır. Sürecin güvence altına alınması için yapılan tüm çalışmalar iç tetkikler ve Yönetimi Gözden Geçirme (YGG) toplantıları aracılığıyla izlenerek değerlendirmeler yapılmakta ve kalite çalışmaları güvence altına alınmaktadır.

(4).A.1.4.13. Kanıt_Dosyası

A.1.5. Kamuoyunu bilgilendirme ve hesap verebilirlik

Fakültemizin internet sayfası kamuoyunu bilgilendirme ve hesap verebilirlik ilkesi doğrultusunda doğru, güncel, ilgili ve kolayca erişilebilir özelliklere sahip olup tüm bilgilendirmeler adım adım sistematik olarak konumlandırılmıştır.

Fakülte internet sayfasında Fakültemiz bünyesinde yapılan bilimsel ve sosyal içerikli tüm faaliyetler duyurulmaktadır. Bu sayede kamuoyunun bilgilendirilmesi ve hesap verebilirlik kavramlarının gerekleri yerine getirilmektedir.

(4).A.1.5.8. Kanıt_Dosyası

A.2.  Misyon ve Stratejik Amaçlar

Fakültemizde; vizyon, misyon ve amacını gerçekleştirmek üzere politikalar doğrultusunda oluşturulan stratejik amaçlarımız ve hedeflerimizi planlayarak uygulamaktayız. Performans yönetimi kapsamında sonuçları izleyerek değerlendirmekte ve kamuoyuyla paylaşmaktayız.

A.2.1. Misyon, vizyon ve politikalar

Fakültemiz; tüm paydaşlarımızın katılımıyla hazırlanan 2022-2026 Stratejik Planında misyon, vizyon, stratejik amaç ve hedefleri ile bunlara ulaşabilmek için belirlenen stratejiler, riskler, ihtiyaçlar, mali kaynakları, tahminleri ve sorumlular belirlenmiş olup bunları geliştirmek, uygulamak ve sonuçlarını değerlendirmek amacıyla stratejik yönetim süreci uygulamaktadır.

(4).A.2.1.7.Kanıt_Dosyası

A.2.2. Stratejik amaç ve hedefler

Fakültemiz; tüm paydaşlarımızın katılımıyla hazırlanan 2022-2026 Stratejik Planında, stratejik amaç ve hedefleri belirlenmiş olup bunları geliştirmek, uygulamak ve sonuçlarını değerlendirmek amacıyla stratejik yönetim süreci uygulamaktadır. 2023 yılında Yozgat Bozok Üniversitesi Akreditasyon ve Kalite Koordinatörlüğü birimince Bütünleşik Kalite Yönetim Sistemi programına geçişi sağlanarak, stratejik amaçlarımız ve hedeflerimiz daha etkin bir şekilde takip altına alınmıştır.

(4).A.2.2.5.Kanıt_Dosyası

A.2.3. Performans yönetimi

Fakültemizin performans yönetimi stratejik amaçları doğrultusunda sürekli iyileşmesine ve geleceğe hazırlanmasına katkı sunmaktadır. Performans yönetim sisteminin çeşitli teknolojik alt yapı ve yazılımlar ile desteklenerek, doğru ve güvenilir olmasına çalışılmaktadır. AVESİS, KEYPS, Öğretim elemanları eğitim-öğretim faaliyetleri bildirim formu ‘C puan çizelgesi’, ‘D puan çizelgesi’ aracılığı ile akademik faaliyetlerin ve teşvik başvurularının izlenmesi bütünsel bir yaklaşımla ele alınmaktadır. Ayrıca 2023 yılında Yozgat Bozok Üniversitesi Akreditasyon ve Kalite Koordinatörlüğü birimince Bütünleşik Kalite Yönetim Sistemi programına geçişi sağlanarak, kalite bünyesinde performans yönetimimiz daha etkin bir şekilde takip altına alınmıştır.

(4).A.2.3.11.Kanıt_Dosyası

A.3. Yönetim Sistemleri

Fakültemizde, stratejik hedeflerine ulaşmayı nitelik ve nicelik olarak güvence altına almak amacıyla mali, beşerî ve bilgi kaynakları ile süreçlerini yönetmek üzere sistemlere sahibiz.

A.3.1. Bilgi yönetim sistemi

Üniversitemiz bünyesinde süreçlerin yönetim ve takibinde kullanılan bilgi yönetim sistemlerinden fakültemiz de entegre şekilde faydalanmaktadır. Bu sistemleri AVESİS, EBYS, Öğrenci Bilgi Sistemi, BOYSİS, Ek Ders Otomasyon Sistemi ve Fakültemiz tıp öğrencileri için kullanılan KEYPS sistemini örnek olarak verebiliriz.

(4).A.3.1.12.Kanıt_Dosyası

A.3.2. İnsan kaynakları yönetimi

Fakültemiz idari personellerin görev tanımları, yönetiminin organizasyon şeması ile ve iş akış şemaları Fakültemiz web sitesinde yer almaktadır. İdari personel alımı 657 sayılı yasa ile personel alımı Kamu Personeli Seçme Sınavı kapsamında yapılmakta olup, atamalar Rektörlük tarafından gerçekleştirilmektedir. Akademik personel alım süreçleri 2547 Sayılı Yükseköğretim Kanununa göre ve Yozgat Bozok Üniversitesi akademik atanma ve yükseltme yönergesine göre yapılmaktadır.

Fakültemizde İnsan kaynakları yönetimine ilişkin kurallar ve süreçler bulunmaktadır. Şeffaf şekilde yürütülen bu süreçler, fakültemiz çalışanlarınca bilinmektedir. Eğitim ve liyakat öncelikli kriter olup, yetkinliklerin arttırılması temel hedeftir.Çalışan (akademik-idari) memnuniyet, şikayet ve önerilerini belirlemek ve izlemek amacıyla geliştirilmiş olan yöntem ve mekanizmalar uygulanmakta ve sonuçları değerlendirilerek iyileştirilmektedir.

(4) A.3.2.10.Kanıt_Dosyası

A.3.3. Finansal yönetim

Üniversitemizin merkezi bütçesi doğrultusunda Fakülte kaynaklarımız belirlenmektedir. Her yıl hazırlanan faaliyet raporlarında yapılan harcamalar belirtilmektedir.

(3) A.3.3.8.Kanıt_Dosyası 

A.3.4. Süreç yönetimi

Birimde eğitim ve öğretim, araştırma ve geliştirme, toplumsal katkı ve yönetim sistemine ait süreçler Stratejik Plan doğrultusunda Fakültemiz kalite politikalarında belirtilmiş ve uygulanmaktadır. Araştırma ve Geliştirme faaliyetlerinde AVESİS sistemi ile yürütülmekte ve süreç yönetime yönelik bilgilendirme ve veri akışlarının izleniminde EBYS, eğitim öğretim sürecinde KEYPS sistemi aktif olarak kullanılmaktadır. Ayrıca 2023 yılında Yozgat Bozok Üniversitesi Akreditasyon ve Kalite Koordinatörlüğü birimince Bütünleşik Kalite Yönetim Sistemi programına geçişi sağlanarak, kalite bünyesinde süreç yönetimi daha etkin bir şekilde takip altına alınmıştır.

(4)A.3.4.7.Kanıt_Dosyası 

A.4. Paydaş Katılımı

Fakültemizde, iç ve dış paydaşlarımızın stratejik kararlara ve süreçlere katılımını sağlamak üzere geri bildirimlerini almak, yanıtlamak ve kararlarımızda kullanmak için gerekli sistemler oluşturulmuş ve yönetilmektedir.

A.4.1. İç ve dış paydaş katılımı

Fakültemizin 2022-2026 stratejik planında iç ve dış paydaşların görüşlerinin alınması, değerlendirilmesi, karar alma ve iyileştirme süreçlerine katılım mekanizmaları 2022-2026 stratejik planında belirtilmiştir. Stratejik planımızda iç paydaşlarımız Rektörlük, Araştırma Uygulama Hastanesi Başhekimliği, Akademik personel, İdari personel ve Öğrenciler (öğrenci temsilcileri) olarak belirlenmiştir. Dış paydaşlarımız ise İl Sağlık Müdürlüğü, Tabip Odası, Eczacı Odası, Türk Kızılay’ı Yozgat Şube Başkanlığı, Adli Tıp Kurumu Başkanlığı, Yozgat Barosu, Kredi ve Yurtlar Genel Müdürlüğü olarak stratejik planımızda yer almıştır. İç ve dış̧ paydaşların karar alma, yönetişim ve iyileştirme surecilerine katılım mekanizmaları tanımlanmıştır.

(3)A.4.1.10.Kanıt_Dosyası

A.4.2. Öğrenci geri bildirimleri

Fakültemizde öğrenci memnuniyet anketleri yapılmaktadır. Öğrenci temsilcilerinin Fakülte süreçlerinde kurul komisyon ve koordinatörlük toplantılarına katılımı teşvik edilmektedir.

(4)A.4.2.7.Kanıt_Dosyası

A.4.3. Mezun ilişkileri yönetimi

Fakültemiz 2021-2022 öğretim yılında ilk mezunlarını vermiştir. Mezun öğrencilerin izlem ve ayrılış işlemleri üniversitemiz web sitesinde var olan ilişki kesme sistemi aracılığı ile takip edilebilmektedir.

(3)A.4.3.4.Kanıt_Dosyası

A.5. Uluslararasılaşma

Fakültemizde, uluslararasılaşma stratejisi ve hedefleri doğrultusunda süreçler yönetilmekte, organizasyonel yapılanma oluşturulmuş ve sonuçlar periyodik olarak izlenip değerlendirilmektedir.

A.5.1. Uluslararasılaşma süreçlerinin yönetimi

Fakültemizde Mevlana ve Erasmus koordinatörlükleri bulunmaktadır. Fakültemiz bünyesinde akademik personelimize görevlendirmeler dekanlığımız aracılığıyla yapılıp, yurtdışı etkinliklere katılımları desteklenmektedir.

(3)A.5.1.4.Kanıt_Dosyası

A.5.2. Uluslararasılaşma kaynakları

Üniversitemiz bünyesinde BAPSİS sisteminde güncellenmeler ile kaynakların iyileştirilmesi sağlanmaktadır. AVESİS sistemi ile yapılan Uluslararası proje ve etkinliklerin izlenmesi sağlanmaktadır. Ayrıca fakültemiz öğrencileri TUBİTAK projelerinde yer alması için teşvik edilmektedir.

(3)A.5.2.5.Kanıt_Dosyası

A.5.3. Uluslararasılaşma performansı

Fakültemiz bünyesinde görev yapan öğretim üyelerimiz kongre, kurs, akademik çalışma vb. faaliyetlerle uluslararası performansına katkıda bulunmaktadır. Ayrıca fakültemizde yabancı uyruklu aktif olarak dört (3) öğrenci bulunmaktadır.

(3)A.5.3.5.Kanıt_Dosyası

B. EĞİTİM VE ÖĞRETİM

B.1. Program Tasarımı, Değerlendirmesi ve Güncellenmesi

B.1.1. Programların Tasarımı ve Onayı

Yozgat Bozok Üniversitesi Tıp Fakültesi, müfredatının oluşturulmasında ÇEP (Çekirdek Eğitim Programı) ve TUKMOS (Tıpta Uzmanlık Kurulu Müfredat Oluşturma ve Standart Belirleme Sistemi) ulusal yeterlilikleri baz alınır. Bu doğrultuda hazırlanan programlar öğretim üyelerinin, tıp fakültesi öğrencilerinin, tıpta uzmanlık öğrencilerinin geri bildirimleri ve katkıları doğrultusunda geliştirilir ve izlenir. Bunun yanında probleme dayalı öğrenme, iyi hekimlik uygulamaları, mesleki beceriler, laboratuvar uygulamaları, sunum çalışmaları gibi eğitim modelleri ile eğitim programı zenginleştirilmiştir.

(4)B.1.1.22.Kanıt_Dosyası

B.1.2. Programın Ders Dağılım Dengesi

Fakültemiz ders dağılım dengelerinde tanımlı süreçler üniversitemizin yönetmelikleri ve yönergeleri doğrultusunda hazırlanmıştır. Fakültemizin müfredatında yer alan seçmeli ders/zorunlu ders dağılım oranını, teorik ve uygulamalı ders dağılımları, çevrimiçi ve yüz yüze ders dağılımları açıkça gösterilmiş olup KEYPS sisteminde de belirtilmiştir. Öğrencilerin farklı disiplinleri tanımalarının sağlanması ve bilimsel yetkinliklerinin arttırılması açısından açılan alan dışı seçmeli derslerin, kültürel etkinliklere ilişkin derslerin ders programında ortak gün ve saatte gösterimi sağlanmıştır. Öğrencilerin akademik olmayan etkinliklere de zaman ayırabilmesi açısından ders sayısı ve haftalık ders saatlerinin düzenlenmesine dikkat edilmiştir. Akademik personel ile ders dağılım dengesizliği ihtimaline karşı geri bildirim toplantıları yapılıp ve iyileştirme önerileri raporlanmıştır.

(4)B.1.2.14.Kanıt_Dosyası

B.1.3. Ders Kazanımlarının Program Çıktılarıyla Uyumu

Yozgat Bozok Üniversitesi Tıp Fakültesinin eğitim programında her döneme ait olan ders kurulları ve stajların öğrenim hedefleri belirlenmiş olup ders kazanımları program çıktıları ile eşleştirilmiştir ve KEYPS sisteminde görselleştirilmiştir. Ayrıca Yozgat Bozok Üniversitesi Ders Bilgi Paketleri- Bologna sayfasından erişilebilir.

(4)B.1.3.8.Kanıt_Dosyası

B.1.4. Öğrenci İş Yüküne Dayalı Ders Tasarımı

Programlarda öğrenci iş yükü izlenmekte ve buna göre ders tasarımı güncellenmektedir.

(4)B.1.4.7.Kanıt_Dosyası

B.1.5. Programların İzlenmesi ve Güncellenmesi

Yozgat Bozok Üniversitesi Tıp Fakültesi eğitim programının değerlendirilmesinde öğrenci-eğitici geribildirimleri başlıca değerlendirme yöntemimizdir. Her ders kurulu/staj bitiminde, değerlendirme anketi ile öğrencilerden ders kurulunun/stajın ve dersi anlatan öğretim üyelerinin ayrı ayrı değerlendirilmesi istenmekte, ders kurulu/staj ile ilgili görüş ve öneriler alınmaktadır. Elde edilen geribildirimler Program Değerlendirme ve Müfredat Geliştirme Komisyonu tarafından analiz edilip bir sonraki yılın eğitim planında kullanılmaktadır. Ayrıca eğitim programlarımızın planlanmasında ve iyileştirme çalışmalarında paydaş toplantıları ve sonrasında görüşleri de alınmaktadır.

(4)B.1.5.19.Kanıt_Dosyası

B.1.6. Eğitim ve Öğretim Süreçlerinin Yönetimi

Fakültemizde eğitim ve öğretim süreçleri üst yönetimin koordinasyonunda yürütülmekte olup; bu süreçlerin etkin işletilebilmesi için eğitim kurul ve komisyonları bulunmaktadır. Eğitim Komisyonu ve Dönem Koordinatörlüğü tüm süreçlerin iş birliği ile yürütülmesinden sorumludur.

(4)B.1.6.5.Kanıt_Dosyası

B.2. Programların Yürütülmesi

B.2.1. Öğretim Yöntem ve Teknikleri

Yozgat Bozok Üniversitesi “Öğrenciyi bütün süreç ve faaliyetlerin odak noktası olarak görmeyi” kurumsal kalite politikası olarak benimsemiştir. Fakültemiz de bu doğrultuda teorik ve/veya uygulamalı dersler içinde öğretme yöntemlerine ilişkin uygulamalar; seminer, uygulama, klinik uygulama, klinik çalışması, laboratuvar çalışması ve inceleme, ödev, bireysel çalışma, mesleksel beceri uygulamaları, probleme dayalı öğretim, kanıta dayalı uygulamalar, iletişim becerileri, hasta başı vizitleri, sınava hazırlanma, alan çalışması, kütüphane çalışmaları, proje gibi diğer etkinlikler yer alabilir. Öğrencilerin preklinik ders laboratuvarları, ders kapsamında geliştirdikleri materyaller, intörn uygulama rotasyon listeleri bunlara örnek gösterilebilir.

(5)B.2.1.29.Kanıt_Dosyası

B.2.2. Ölçme ve Değerlendirme

Yozgat Bozok Üniversitesi Tıp Fakültesi eğitim programında yer alan hedefler doğrultusunda, öğrencilerin özelliklerine ve öğrenme düzeylerine göre farklı sınav yöntemleri ve soru tekniklerinden yararlanılmaktadır. Teorik ve pratik sınavların yanı sıra probleme dayalı öğrenim sınavları örnek olarak gösterilebilir. Bu sınavlarda çoktan seçmeli sorular (çoktan seçmeli test, çoklu seçmeli test, eşleştirmeli test) ve kısa cevaplı-boşluk doldurma soruları gibi farklı soru tipleri yer almaktadır.

Sınavların hazırlanması ve uygulanması fakültemiz sınav ve soru hazırlama yönergesine uygun olarak gerçekleştirilmektedir. Sınavlarda görev alacak akademik personelin görevlendirmeleri dekanlık tarafından yapılmakta ve herhangi bir aksaklığa imkan vermemek amacıyla yedek görevli seçimi ve bilgilendirmesi de yapılmaktadır.

(4)B.2.2.21.Kanıt_Dosyası

B.2.3. Öğrenci Kabulü, Önceki Öğrenmenin Tanınması ve Kredilendirilmesi

Fakültemizde öğrenci kabulü ile ilgili tüm süreçlerde YÖK’ün belirlediği ilke ve yönetmelikler çerçevesinde ve Üniversite Senatosu tarafından belirlenmiş yönetmelik, yönerge, usul ve esaslara göre hareket edilmektedir. Önceki öğrenmenin kabulü için öğrenciler, ilgili yönergede belirlenen süre içinde muafiyet isteğini içeren bir dilekçe ve durumlarını gösterir belgelerin onaylı suretleri ile fakültemize başvururlar. Başvurular fakültemizin Muafiyet İntibak Komisyonu tarafından değerlendirilip Yönetim Kuruluna sunulur.

(4)B.2.3.5.Kanıt_Dosyası

B.2.4. Yeterliliklerin Sertifikalandırılması ve Diploma

Kurumun genelinde diploma onayı ve diğer yeterliliklerin sertifikalandırılmasına ilişkin uygulamalar bulunmaktadır.

(4)B.2.4.2.Kanıt_Dosyası

B.3. Öğrenme Kaynakları ve Akademik Destek Hizmetleri

B.3.1. Öğrenme Ortam ve Kaynakları

Fakültemizde Cerrahi, Dahili ve Temel Tıp Bilimleri olmak üzere üç bölümde ve 46 Anabilim Dalı’nda 75 öğretim üyesiyle, 702 lisans öğrencisinin eğitimin devam etmektedir.

Fakültemizde entegre eğitim sistemi uygulanmakta olup, ilk üç sınıfta ders kurulları şeklinde eğitim verilmektedir. 4. ve 5. sınıflarda klinik stajlar verilirken, 6. sınıfta ise intörnlük eğitimi (uygulamalı hekimlik eğitimi) verilmektedir. Eğitim programımızın ilk 2 yılında, insan vücudunun normal yapısı ve işleyişi, 3. yılında bu yapı ve fonksiyonların bozuklukları entegre olarak verilmektedir. 4. ve 5. sınıfta ise staj dönemlerinde hastalıklar, tanı ve tedavi yöntemleri öğretilmektedir. 6. sınıf ise İntörn Doktorluk dönemi olup, hekimliğin pratik uygulamalarını geliştirmeyi amaçlamaktadır. Ders programlarımız Türkiye Tıp Sağlık Bilimleri Eğitim Konseyinin oluşturduğu Çekirdek Eğitim Programını (ÇEP) kapsayacak şekilde düzenlenmiş; ayrıca, ders kredilerimiz ve sınıf geçme puanlarımız Avrupa Kredi Transfer Sistemi ile (AKTS, ECTS) uyumludur. Fakültemizde 14 derslik vardır. Ayrıca fakültemizde konferans salonu ve seminer salonu da öğrencilerimiz tarafından aktif olarak kullanılmaktadır. Fakültemiz kendine ait bir kütüphanesi yer almaktadır. Ayrıca temel tıp bilimlerinde Anatomi Maket Laboratuvarı, Anatomi Diseksiyon Laboratuvarı, Mikroskobi Laboratuvarı vardır. Bunun yanı sıra simülasyon laboratuvarımız da yer almaktadır.

(4)B.3.1.17.Kanıt_Dosyası

B.3.2. Akademik Destek Hizmetleri

Fakültemizde akademik gelişimini takibi amaçlı öğrencilerimize yön gösteren, onların akademik sorunlarına ve kariyer planlamasına destek olan bir danışman öğretim üyesi bulunmaktadır. Akademik danışmanlık hizmetleri öğrenci bilgi sisteminden tanımlanmaları yapılarak öğretim üyeleri ve öğrenciler tarafından benimsemeleri sağlanmaktadır.

(4)B.3.2.2.Kanıt_Dosyası

B.3.3. Tesis ve Altyapılar

Derslikler ve kapasiteleri (14 Derslik 450 kişi kapasiteli)

Konferans salonu (1 Konferans Salonu 288 kişi kapasiteli)

Seminer odası (12 Seminer ve Toplantı Odası 600 kişi kapasiteli)

Laboratuvarlar (Mikroskopi Lab., Anatomi Maket Lab., Anatomi Diseksiyon Lab., Öğrenci Lab.1, Öğrenci Lab.2, Beceri Sınıfı)

(4)B.3.3.15.Kanıt_Dosyası

B.3.4. Dezavantajlı Gruplar           

Fakültemizin eğitim sürecinde ve sonrasında hekimlik mesleğinin sürdürülebilmesinde gerekli olan becerilerin kazanılma gerekliliği nedeniyle, özel yaklaşım gerektiren engelli öğrencimiz bulunmamaktadır. Bununla birlikte Yükseköğretim Kurulu (YÖK) tarafından 2018 yılından beri düzenlenen “Engelsiz Üniversite” ödüllerinde bu yıl 16 birimle başvuru yapan Üniversitemizde Tıp Fakültemiz 2022 yılında “Mekânda Erişilebilirlik” (Turuncu Bayrak) kategorisinde 1 Bayrak kazanmıştır. Ayrıca, fakültemiz öğretim üyelerinden Dr. Öğr. Üyesi Hacı Ali Olçar engelli öğrenci birim temsilcisi olarak görev yapmaktadır. “Eğitimde Erişilebilirlik” (Yeşil Bayrak) kategorilerinde fakültemiz yeşil bayrak almıştır.

(4)B.3.4.4.Kanıt_Dosyası

B.3.5. Sosyal, Kültürel, Sportif Faaliyetler

Fakültemizde ;

şeklinde sosyal, kültürel ve sportif (SKS) faaliyetlerden oluşan çeşitli kulüplerde görevli öğrencilerimiz etkinliklere katılmaktadırlar.

(5)B.3.5.3.Kanıt_Dosyası

B.4. Öğretim Kadrosu

B.4.1. Atama, Yükseltme ve Görevlendirme Kriterleri

Fakültemizde Dr. Öğretim Üyesi başvurularının değerlendirilmesi, süresi dolan Dr. Öğr. Üyelerinin ve Öğretim görevlilerinin süre uzatılması için bir “Akademik Yükseltme ve Atama Ölçütleri Ön İnceleme Komisyonu” bulunmaktadır. Fakülte yönetim kurulu tarafından kabul edilen kriterler senatoya sunulmaktadır. Ayrıca atama, yükseltme ve görevlendirmelerde  “Yozgat Bozok Üniversitesi Akademik Yükseltilme ve Atanma yönergesi, “ 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu” ve “Öğretim Üyeliğine Yükseltilme ve Atanma Yönetmeliği” esas alınarak kriterler belirlenmektedir.

(4)B.4.1.9.Kanıt_Dosyası

B.4.2. Öğretim Yetkinlikleri ve Gelişimi

Fakültemizde ders verecek öğretim üyelerinin “Eğiticinin Eğitimi” alması zorunludur. Ayrıca “Probleme Dayalı Öğrenme sistemi” eğitimleri de verilmektedir. Fakültemiz içinde “öğretim yetkinlikleri ve gelişimi” bağlamında çeşitli eğitimler verilmektedir.

(5)B.4.2.1.Kanıt_Dosyası

B.4.3. Eğitim Faaliyetlerine Yönelik Teşvik ve Ödüllendirme

TÜBİTAK gibi çeşitli projeleri olan, yurtdışında görevlendirilen ve doçent, profesör gibi görevde yükselme olan öğretim üyelerinin isimleri web sayfamızda duyurularak tebrik edilmektedir.

(4)B.4.3.11.Kanıt_Dosyası

C. ARAŞTIRMA VE GELİŞTİRME

C.1. Araştırma Süreçlerinin Yönetimi ve Araştırma Kaynakları

C.1.1. Araştırma Süreçlerinin Yönetimi

Fakültemiz, araştırma ve geliştirme alanında son yıllarda önemli bir ilerleme kaydetmiş ve bu alandaki altyapısını güçlendirmiştir. Fakültemizde, araştırma süreçlerinin etkin bir şekilde yönetilmesi ve sürekli iyileştirilmesi için kapsamlı bir yönetim anlayışı benimsemiştir. Bu anlayış, yalnızca araştırmaların kalitesini artırmakla kalmayıp, aynı zamanda araştırmacılara sağlanan destek ve imkanları da en üst düzeye çıkarmayı hedeflemektedir.

Fakültemizde, araştırma süreçlerinin yönetimi ve araştırma kaynakları yıl bazlı olarak takip edilmekte ve fakültemizin stratejik planında yer almaktadır. BAP (Bilimsel Araştırma Projeleri) ve TUBİTAK projeleri gibi çeşitli ulusal ve uluslararası fonlama kaynaklarıyla gerçekleştirilen araştırmalar, fakültemizdeki araştırma süreçlerinin başarısını göstermektedir. Bu projeler sayesinde, araştırmacılarımıza daha geniş bir finansal destek sunulmakta ve bilimsel çalışmalarını daha verimli bir şekilde gerçekleştirmeleri için gerekli kaynaklar temin edilmektedir. Ayrıca, bu projelerin yönetimi ve takibi, araştırma sürecinin etkinliğini artıran önemli bir bileşendir.

Sonuç olarak, fakültemizdeki araştırma süreçlerinin yönetimi, disiplinlerarası bir yaklaşım benimsenerek verimlilik, etkinlik ve kaliteyi artırmaya yönelik bir şekilde yapılandırılmaktadır. Bu anlayış, yayınlanan bilimsel makalelerin sayısındaki artışla paralel olarak, araştırma çıktılarının da kalitesini yükseltmektedir. Araştırma süreçlerinin yönetimindeki bu başarı, fakültemizin ulusal ve uluslararası bilim dünyasında daha fazla tanınmasını ve etkili bir şekilde katkı sağlamasını mümkün kılmaktadır.

(4)C.1.1.8.Kanıt_Dosyası

C.1.2. İç ve Dış Kaynaklar

Fakültemiz bazlı iç ve dış kaynaklar tarafından desteklenen projelerle araştırma ve geliştirme çalışmaları sürdürülmektedir. Bu kapsamda iç kaynaklar olarak BAP ve BAP özelinde Kenevir Araştırma Enstitüsü tarafından desteklenen kenevirin sağlık alanıyla ilgili çalışmaları desteklenmektedir. Dış kaynaklar olarak da TUBİTAK (Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu) tarafından sağlanan çeşitli fonlar, özellikle 1002 (Kısa Vadeli Proje Destekleme Programı), 1001 (Temel Araştırma Projeleri Destekleme Programı), 2219 (Yurtdışı Araştırma Bursları) ve 2009A (Sanayi – Üniversite İşbirliği Destek Programı) gibi desteklerle araştırmalarımız sürdürülmektedir. Ayrıca, TUSEB (Türkiye Sağlık Enstitüleri Başkanlığı) gibi kuruluşlardan alınan desteklerle sağlık alanındaki projelere de katkı sağlanmaktadır.

Bu iç ve dış kaynaklar, fakültemizin araştırma faaliyetlerini güçlendirmekte ve daha geniş kitlelere ulaşmasını sağlamaktadır.

(4)C.1.2.9.Kanıt_Dosyası

C.1.3. Doktora Programları ve Doktora Sonrası İmkanlar

Fakültemiz bünyesinde Dahili Tıp Bilimleri Bölümü İş Sağlığı ve Güvenliği ABD’de 1 adet doktora ve Temel Tıp Bilimleri Bölümünde Tıbbi Biyokimya ABD’ye ek olarak bu yıl Histoloji ABD’de doktora programı olmak üzere 3 adet program açılmıştır. Fakültemiz mezuniyet sonrası doktora mezunlarımızın gerek akademik alanda gerekse de özel sektörde iş imkanı bulabilmelerinde aracı rol üstlenmektedir.

(4)C.1.3.7.Kanıt_Dosyası

C.2. Araştırma Yetkinliği, İş Birlikleri ve Destekler

C.2.1. Araştırma Yetkinlikleri ve Gelişimi

Fakültemiz bünyesinde bir adet ortak araştırma laboratuvarı ve bir adet hücre kültürü laboratuvarı yer almaktadır. Bunlara ek olarak simülasyon ve yapay zeka laboratuvarı açılmıştır. Böylece laboratuvarlarda daha çok çalışmalar yapılabilecek ve yeni metotların geliştirilmesi mümkün olabilmektedir. Bu çalışmalarla bağlantılı olarak teknolojik alt yapı da geliştirilecektir. 

(4)C.2.1.4.Kanıt_Dosyası

C.2.2. Ulusal ve Uluslararası Ortak Programlar ve Ortak Araştırma Birimleri

Fakültemiz bünyesinde Mevlana, Farabi ve Erasmus programları mevcuttur.

(3)C.2.2.6.Kanıt_Dosyası

C.3. Araştırma Performansı

C.3.1. Araştırma Performansının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi

Fakültemiz kapsamında yürütülen araştırmaların izlenmesi ve değerlendirilmesi yıllık olarak stratejik planda belirtilmektedir. 2024 yılının sonunda tüm ana bilim dallarından istenmektedir. Böylece Tıp Fakültesinin Araştırma performansı geçen yıla göre karşılaştırmalı olarak izlenmektedir.

(4)C.3.1.6.Kanıt_Dosyası

C.3.2. Öğretim Elemanı/Araştırmacı Performansının Değerlendirilmesi

Fakültemiz bünyesinde görev yapmakta olan öğretim üyesi ve elemanlarının performansları aylık olarak verilen C puanları ile yıllık bazda ise D puanlarının değerlendirilmesi yoluyla yapılmaktadır. Ayrıca “Akademik Teşvik Ödeneği Yönetmeliği”ne göre öğretim elemanları yıl boyunca yaptıkları aktivitelerden 30 ve yukarısında puan aldıklarında 1 yıl boyunca aylık maaşlarına katkı sağlanmaktadır.

(4)C.3.2.5.Kanıt_Dosyası

D. TOPLUMSAL KATKI

D.1. Toplumsal Katkı Süreçlerinin Yönetimi ve Toplumsal Katkı Kaynakları

Fakültemizin kurumsal stratejisi belirlenirken yerel, bölgesel ve ulusal kalkınma hedefleri dikkate alınmaktadır. Fakültemiz toplumsal katkı faaliyetlerini yönetmek, sürdürebilmek ve toplumun daha geniş kesimlerine yayılmasına yardımcı olmak suretiyle çeşitli faaliyetler yürütmektedir.

D.1.1. Toplumsal Katkı Süreçlerinin Yönetimi

Fakültemiz eğitim faaliyetlerinin yanı sıra Fakültemiz öğretim elemanları ve intörn öğrencilerimizin hizmet verdiği hastanemiz ile toplumun ve çevrenin ihtiyaçlarına cevap verebilen ve değer yaratan toplumsal katkı faaliyetlerinde bulunmaktadır.

Fakültemizde öğretim üyelerimizin danışmanlığında toplumsal katkıya fayda sağlayan aktif öğrenci toplulukları yer almaktadır. Öğrenci toplulukları faaliyetleri danışman öğretim üyesi ve dekanlık birimi işbirliği içerisinde yönetilmektedir. Fakültemiz bünyesinde 6 adet öğrenci topluluğu yer almaktadır ve aktif olarak faaliyetlerde bulunmaktadırlar.

(4)D.1.1.5.Kanıt_Dosyası

D.1.2. Kaynaklar

Fakültemiz insan kaynağını Ana Bilim ve Bilim Dallarının uzmanlık alanlarına yönelik olarak Üniversitemiz hastanesinde sağlık hizmetlerinin yürütülmesinde öğretim üyeleri, tıpta uzmanlık öğrencileri ve sağlık personelleri görev almaktadır. Hastane hizmetleri kapsamında sunulan faaliyetler için hastane ve üniversite kaynakları kullanılmaktadır. Fiziksel kaynak olarak ise hastanemiz fiziksel ortamı ve altyapı imkanlarından yararlanılmaktadır. Fiziksel ortamın yenilenme çalışmaları ve altyapı imkanlarının geliştirilmesine yönelik faaliyetlerde gerçekleştirilmektedir. 

Üniversitemiz Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezimizde özellikli hizmetler altında; Obezite merkezi, geleneksel tamamlayıcı tıp merkezi, kozmatolojik uygulamalar ünitesi, taş kırma ünitesi, fototerapi ünitesi, nükleer tıp ve suda doğum odası bulunmaktadır.

(4)D.1.2.7.Kanıt_Dosyası

D.2. Toplumsal Katkı Performansı

D.2.1.Toplumsal Katkı Performansının İzlenmesi ve Değerlendirilmesi

Fakültemiz, üretilen bilgilerin toplumun daha geniş kesimlerine yayılmasına yardımcı olmak suretiyle bu bilgilerin kullanılmasını ve uygulanmasını sağlayarak toplumun gelişmesine katkıda bulunmayı amaçlamaktadır ve bu amaçlar doğrultusunda kurumun çeşitli birimlerinde faaliyetler gerçekleştirilmiştir. Gerçekleştirilen bütün faaliyetler dekanlık, öğretim üyeleri, öğrenci toplulukları doğrultusunda aktif bir iletişimle sürdürülmektedir.

Fakültemiz Anabilim Dallarında görev yapan Öğretim Üyeleri ve akademik personeller toplumsal katkı içeren kendi alanlarını ilgilendiren toplumsal ve bireysel önemi olan hastalıklar konusunda ulusal ve uluslararası çok sayıda faaliyet gerçekleştirmişlerdir.

(4)D.2.1.9.Kanıt_Dosyası

 

SONUÇ VE DEĞERLENDİRME

A. Liderlik, Yönetim ve Kalite

Güçlü yönler

Fakültemizin bu bağlamda içselleştirilmiş bir yönetim sistemi bulunmakta olup organizasyon şeması, görev tanımları, iş akış̧ şemaları, kurul ve komisyon yapılanmaları ile çalışma usul ve esasları fakültemiz web sitesinde gösterilmiştir. Fakültemizde kalite güvencesi sistemi ve kültürü̈ oluşturmak amacıyla benimsenmiş̧ bir liderlik yaklaşımı bulunmaktadır.

Gelişmeye açık yönler

Fakültemiz kurul ve komisyonlarının çalışmalarını daha verimli hale getirebilmek ve izleme süreçlerini daha kontrol edilebilir kılmak adına idari personel sayısının artırılması

PUKÖ döngülerinin tüm süreçlere yönelik olarak yaygınlaştırılması

İç ve dış paydaş katılımlarının bütün süreçlerde daha etkin bir şekilde sağlanması

Kalite çalışmalarında daha etkin verim elde edebilmek adına kalite kültürünün tüm öğretim üyeleri ve öğrenciler arasında daha da yaygınlaştırılması 

B. Eğitim ve Öğretim

Güçlü Yönler

Yozgat Bozok Üniversitesi Tıp Fakültesi eğitim programı; öğrenci merkezli, teorik ve pratik uygulamaları içeren, hasta başı uygulamaları ve küçük grup çalışmaları şeklinde; problem çözmeye dayalı alan içi ve alan dışı seçmeli derslerin katkı sağladığı zenginleştirilmiş bir eğitim modelidir.

Eğitim programımız da öğrencilerin program hedeflerine ulaşmaları, sınav ve değerlendirmelere hazırlanmaları, sosyal ve akademik ilgilerine daha fazla zaman ayırabilmeleri için bağımsız çalışma saatlerine yer verilmiştir.

Gelişmeye açık yönler

Akreditasyon çalışmalarının başlatılması

Bazı uzmanlık alanlarında eksik akademisyen sayısının artırılması

Çalışma salonu sayısının artırılması

C. Araştırma ve Geliştirme

Güçlü Yönler

Temel bilimler laboratuvarlarının varlığı

Gelişmeye açık yönler

Deney hayvan laboratuvarının kullanıma açılması,

Laboratuvar malzeme temininde yaşanan aksaklıklar,

Araştırmalara yönelik proje kaynak desteklerinin önceki yıla göre arttırılması ve çeşitlendirilmesi,

Uluslararasılaştırma performansının iyileştirilmesi

D-Toplumsal Katkı

Güçlü Yönler

Fakültemiz deneyimli ve bilgili öğretim elemanları ve intörn hekimleri ile hastane sağlık personellerinden oluşan güçlü insan kaynağı ile il genelinde hasta bakım faaliyetlerini yürütme dışında sosyal sorumluluk faaliyetleri kapsamında çeşitli etkinlikleri de desteklemekte ve aktif rol oynamaktadır.

Gelişmeye Açık Yönler

Kurumda toplumsal katkı performansının izlenebilirliğinin ve denetiminin artırılarak daha planlı şekilde uygulanabilmesi,

Öğrenci kulüp faaliyetlerinin daha koordineli olarak takip edilerek öğrencilerimizin de toplumsal katkı alanında aktif olarak yer almasına teşvik edilmesi

Toplumsal katkı faaliyetlerinin artırılabilmesi adına gerekli altyapı ve bütçe planlamalarının yapılması,